Bartłomiej Pawlak wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju podkreśla, że jednym z elementów transformacji energetycznej jest elektro mobilność. Rozwój sektora samochodów zasilanych energią elektryczną z pewnością poprawi jakość powietrza. W dużych aglomeracjach znaczna cześć zanieczyszczeń powietrza pochodzi z transportu miejskiego. Elektro mobilność to również ograniczenie hałasu. NFOŚ i GW od lat wspiera e-mobilty poprzez swoje programy
- Zielony Transport Publiczny
- Mój elektryk
- Wsparcie infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury tankowania wodoru
W raporcie „Polish EV” ogłoszonym w marcu Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych szacują, że za 7 lat liczba nowo rejestrowanych samochodów elektrycznych będzie wynosiła 170 tys. rocznie. W 2022 w Polsce zarejestrowano ponad 12 tysięcy nowych samochodów BEV, co w stosunku do 2021 roku było 74% więcej. Widać, że rynek ten rozwija się bardzo dynamicznie, dotyczy to głownie największych ośrodków miejskich. W województwie mazowieckim zarejestrowano 31 % wszystkich samochodów elektrycznych w Polsce. Obecnie elektro mobilność to głownie duże miasta, oznacza to, że nadal mamy wiele do zrobienia przede wszystkim musimy w mniejszych aglomeracjach zainwestować w infrastrukturę.