Sc

Korea Południowa chce budować instalacje fotowoltaiczne wzdłuż autostrad.

Nowy plan jest uzupełnieniem programu uruchomionego pod koniec marca, którego celem jest wykorzystanie energii słonecznej z wykorzystaniem infrastruktury kolejowej. Rząd koreański oczekuje, że prywatni deweloperzy zbudują elektrownie słoneczne na nieczynnych terenach przy autostradach o łącznej mocy 243 MW do 2025 r.

Korea Południowa jest świadkiem intensywnego rozwoju projektów związanych z energią słoneczną i zaczyna cierpieć z powodu ograniczonej dostępności terenów do rozmieszczenia wielkoskalowych elektrowni słonecznych. W rezultacie kraj poszukuje alternatyw dla powierzchni rolniczych do lokalizowania macierzy wielkości MW. Pływające PV jest postrzegane jako jedno z możliwych rozwiązań, a duże projekty zostały ogłoszone w ciągu ostatnich dwóch lat.

Idąc za przykładem Holandii, która również boryka się z silnym wzrostem liczby fotowoltaicznych i poważnymi problemami z identyfikacją lokalizacji parków fotowoltaicznych, rząd koreański podjął teraz decyzję o uruchomieniu planu realizacji projektów na dużą skalę wzdłuż autostrad.

Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury i Transportu (MOLIT) obsługuje obecnie około 319 paneli słonecznych o łącznej mocy 149 MW w kilku nieczynnych lokalizacjach zarządzanych przez Korea Expressway Corporation (KEC), która zarządza płatnymi drogami Korei Południowej i postanowiła przekazać prywatne firmy możliwość dzierżawy innych bezczynnych witryn w celu wdrożenia ich projektów.

Powierzchnia będzie musiała być dzierżawiona na okres 20 lat, a deweloperzy będą musieli uiścić nieokreśloną opłatę za użytkowanie. KEC zaoferuje nawierzchnie na zboczach nasypów autostrad, tereny zielone wokół skrzyżowań, dachy budynków i parkingi.

Rząd Korei Południowej zamierza rozmieścić około 30 MW energii słonecznej w 2021 r. i 243 MW do 2025 r. Chce także dodać instalacje wodorowych ogniw paliwowych o łącznej mocy 50 MW.Pod koniec marca ministerstwo ogłosiło również plan budowy energii słonecznej z wykorzystaniem infrastruktury kolejowej. „Dzięki tej umowie instalacja elektrowni słonecznej o łącznej wielkości 25 MW będzie wspólnie promowana do końca 2022 r. – 19,8 MW na stacji kolejowej i parkingu dworcowym oraz 5,2 MW energii słonecznej na charakterystycznych dworcach kolejowych. , takich jak Stacja w Seulu ”- oświadczył wówczas rząd. „Począwszy od tego projektu współpracy, MOLIT i Korea Railroad Corporation będą nadal rozszerzać współpracę z innymi organizacjami, takimi jak samorządy i przedsiębiorstwa energetyczne, oraz zwiększać skalę produkcji energii słonecznej na kolei do 456 MW do 2030 r.”.

W Holandii instytuty badawcze i firmy prywatne w gęsto zaludnionym kraju próbowały udowodnić wykonalność projektów słonecznych na powierzchniach nie zajmujących terenów rolniczych, w tym na wałach, dachach, drogowych ekranach akustycznych, powierzchniach wodnych na lądzie i na morzu, a także ścieżkach rowerowych.

Źródło: www.pv-magazine.com

 

 

Tagi: ,
poprzedni
następny