mikita-karasiou-HO6aBrYi3kE-unsplash

Norwegia zbuduje bezprzewodową sieć ładowania taksówek Jaguar

Dążąc do tego, by do 2024 r. Stać się bezemisyjnym, Oslo jest pierwszym miastem na świecie, które może się pochwalić siecią bezprzewodowych ładowanych akumulatorów samochodowych o dużej mocy.

W ramach projektu o nazwie EletcriCity stolica Norwegii połączyła siły z brytyjskim gigantem samochodowym Jaguar Land Rover, aby skonfigurować stacje ładowania dla floty taksówek w mieście, które umożliwią im bezprzewodowe i łatwe ładowanie bez konieczności zjeżdżania z trasy. Taksówki będą mogły ładować akumulatory przez cały dzień na stacjach pick-up i drop-off, czekając na następne opłaty.

Podkładki ładujące wbudowane w drogę zapewnią sześć do ośmiu minut jazdy samochodem na każde ładowanie, nawet o 50 kW. Nie są potrzebne żadne fizyczne połączenia. Zostaną zebrane statystyki dotyczące ilości i czasów ładowania, aby pomóc w ustaleniu optymalnych harmonogramów ładowania.

We wspólnym projekcie uczestniczy również Momentum Dynamics, amerykańska firma zajmująca się technologią ładowania indukcyjnego ; Fortum Recharge, fińskie przedsiębiorstwo zajmujące się czystą energią; oraz Cabonline, największa usługa flot taksówkowych w krajach skandynawskich.

Norwegia jest głównym światowym liderem w ruchu ekologicznym. Rząd wyznaczył datę docelową na 2025 r., Aby zakończyć sprzedaż wszystkich nowych pojazdów napędzanych benzyną, a kraj przejdzie na samochody bezemisyjne. W ubiegłym roku prawie połowa nowych samochodów sprzedawanych w Norwegii była elektryczna. Najlepiej sprzedającym się samochodem był Tesla Model 3, elektryczny samochód o zasięgu 322 mil w modelach dalekiego zasięgu.

Odpowiednio, Tesla został nazwany na cześć wynalazcy, inżynier elektryk , inżynier mechanik i futurysta Nikola Tesla, którego badanie dynamiki prądów przemiennych, elektromagnetyzmu i energii elektrycznej ponad 120 lat temu podwaliny dzisiejszej ładowania bezprzewodowego wszystko od smartfonów samochody.

Jaguar Land Rover dostarczy 25 modeli I-PACE flocie taksówek Cabonline, które zostaną doposażone w odbiorniki ładunku indukcyjnego produkowane przez Momentum Dynamic. I-PACE Jaguara to pierwszy w pełni elektryczny SUV klasy premium. Został nazwany Światowym Samochodem Roku 2019 przez jury 82 międzynarodowych dziennikarzy motoryzacyjnych z 24 krajów.

Ogłaszając projekt w czwartek na swojej stronie internetowej, Jaguar stwierdził: „Partnerstwo Oslo ElectriCity jest częścią ambicji Jaguar Land Rover, aby uczynić społeczeństwa zdrowszymi i bezpieczniejszymi, przy jednoczesnym ograniczeniu emisji. Dostarczane poprzez nieustanne innowacje w celu dostosowania swoich produktów i usług do szybko zmieniającego się świata , firma koncentruje się na osiągnięciu celu zero, przyszłości zero emisji, zero wypadków i zero zatorów ”.

Według Andy’ego Dagi, CEO Momentum Dynamics, chodzi o prostotę.

„Nie jest wymagana żadna interakcja człowieka. Po prostu parkujesz nad padem” – powiedział. „Nawet nie musisz w ogóle myśleć o ładowaniu. To sprawia, że ​​połączenie automatycznie.”

Zauważył również, że ekonomia jest również kluczowym czynnikiem.

„Taksówki nie radzą sobie na jednym ładowaniu dziennie. Muszą być w służbie” – powiedział. „Jeśli nie są w służbie, nie zarabiają pieniędzy”.

Projekt ElectriCity może znacznie przyczynić się do globalnych wysiłków na rzecz zminimalizowania i ewentualnie wstrzymania wykorzystania paliw kopalnych na potrzeby transportu. Ładowanie indukcyjne ma oczywiste zalety polegające na przyczynianiu się do w pełni autonomicznych samochodów przyszłości, nieobciążonych koniecznością zatrzymywania lub podłączania kabli do ładowania, oraz promowaniu produkcji mniejszych, lżejszych akumulatorów, które nie będą wymagały olbrzymich pojemności, jakie obecne są w akumulatorach, gdy stacje indukcyjne zostaną uruchomione powszechnie dostępny.

Jednak deweloperzy czekają na pewne wyzwania: pomimo znacznego wzrostu wydajności energetycznej ładowanie indukcyjne nadal pozwala na znaczne straty energii z powodu strat mocy podczas ładowania. Ponadto wdrożenie stacji ładowania wzdłuż infrastruktury danego kraju będzie wiązało się z ogromnymi kosztami, szczególnie trudnymi w okresie ograniczenia ekonomicznego z powodu COVID-19. Konieczne będą dalsze badania w celu zbadania potencjalnego wpływu na kierowców, a także na dziką przyrodę promieniowania pochodzącego ze stacji ładowania.

Źródło: https://techxplore.com/news/2020-06-norway-wireless-network-jaguar-taxis.html; Peter Grad

Obraz: https://unsplash.com/@starpollen

 

Tagi: , , , , , , ,
poprzedni
następny

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *